Czech POINT – ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy
-
Název úkonu
Kontaktní místo veřejné správy – Czech POINT -
V jakém případě ve věci jednat
V případě, kdy fyzická nebo právnická osoba potřebuje získat výpis z informačních systémů veřejné správy nebo k zajištění jiné veřejné listiny poskytované kontaktním místem veřejné správy.
Jedná se zejména o:- výpisy z informačních systémů veřejné správy (výpis z Rejstříku trestů, výpis z Katastru nemovitostí, výpis bodového hodnocení řidiče), výpisy ze základních registrů (+ vícejazyčná listina – potvrzení o pobytu pro potřeby EU),
- konverze dokumentů na žádost,
- zřízení, zrušení nebo vydání přístupových údajů k datovým schránkám, zprostředkování identifikace.
- Charakteristika úkonu
Konkrétní účel úkonu závisí na typu žádosti, která je žadatelem podána prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy. Jedná se např. o vystavení veřejné listiny, vydání výpisu přístupových údajů. -
Výsledek úkonu
Veřejná listina (výpis z informačního systému veřejné správy, potvrzení o identifikaci osoby, konvertovaná listina, atd.). -
Kdy věc řešit
Vznikne-li potřeba získání výpisu z informačních systémů veřejné správy, provedení konverze dokumentů z listinné do elektronické podoby nebo opačně, řešení agendy datových schránek, zprostředkovaná identifikace klienta, atd.
Žádost je zpracována bezodkladně.
V případě, že nastane situace, kdy žádost o některý druh výpisů nebo žádost o změnu nelze na kontaktním místě veřejné správy zpracovat bezodkladně, je žádost zpracována v časovém rozmezí několika hodin až 30 dnů.
Žádost je automaticky odeslána k manuálnímu zpracovaní na příslušné ministerstvo. -
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky
Úkon nelze iniciovat elektronicky. -
Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
Při osobní návštěvě kontaktního místa veřejné správy – Czech POINT – předložit platný doklad totožnosti. V případě možnosti zastoupení žadatele lze jednat na základě úředně ověřené plné moci. -
Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky
Úkon nelze iniciovat elektronicky. -
Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat
Kontaktní místo veřejné správy – Czech POINT se nalézá v prostorách Úřadu městské části Brno-střed na Dominikánské 2 a Nádražní 4 v kanceláři Miniúřadu. -
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky
---------- -
Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky
Výše správního poplatku je stanovena podle Sazebníku zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, v platném znění. Výše správního poplatku se odvíjí od druhu výpisu a jeho počtu stran, přičemž za 1 stranu výpisu je účtován poplatek 100 Kč a za každou další i započatou stranu se účtuje 50 Kč (např. výpis z Katastru nemovitostí, Insolvenční rejstřík).
Dále:- Výpis z Rejstříků trestů – 100 Kč (bez ohledu počtu stran).
- Zprostředkovaná identifikace – 200 Kč.
- Opětovné vydání přístupových údajů k datové schránce – 200 Kč.
- Konverze dokumentů z elektronické do listinné podoby (nebo opačně) – 30 Kč za stránku.
- Správní poplatek je splatný před provedením úkonu.
-
Výše dávky nebo jiného plnění, pokud je předmětem úkonu
---------- -
Opravné prostředky
---------- -
Časté dotazy
---------- -
Sankce
---------- -
Působnost
Státní správa vykonávaná v přenesené působnosti. -
Oblast
Služby Czech POINT -
Klíčová slova
Kontaktní místo veřejné správy, Czech POINT, výpisy z informačních systémů veřejné správy, konverze dokumentů, datové schránky, základní registry, zprostředkovaná identifikace. -
Počátek platnosti popisu úkonu
7. 6. 2021 -
Konec platnosti popisu úkonu
Bez omezení. -
Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo v agendovém informačním systému