Úřad městské části Brno-střed je v provozu, prosíme klienty, aby se objednali. Podrobné informace najdete zde.

Žádost o prodloužení nájemní smlouvy

  1. Identifikační číslo
    ----------
  2. Kód
    BYT_10
  3. Pojmenování (název) životní situace
    Žádost o prodloužení nájemní smlouvy
  4. Základní informace k životní situaci
    Žádost o prodloužení nájemní smlouvy se podává u nájemních smluv, které jsou uzavřené na dobu určitou.
  5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Žadatel je nájemce bytu (popř. zmocněná osoba starší 18 let).
  6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    Žádost podává žadatel písemně, a to na příslušném formuláři vydaném ÚMČ Brno-střed, Odborem bytovým, ve které musí být uvedeno:
    • jméno a příjmení žadatele
    • datum narození
    • adresa (trvale bytem)
    • adresa a číslo bytu
    • velikost bytu
    Potřebné doklady k prodloužení nájemní smlouvy:
    • aktuální výpočtový list k bytu (vystaví bytová správa)
    • potvrzení o bezdlužnosti (vystaví bytová správa)
  7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
    Doručit písemnou žádost s veškerými přílohami poštou nebo osobně na podatelnu ÚMČ Brno-střed.
  8. Na které instituci životní situaci řešit
    Jedná-li se o byt, který má ve správě MČ Brno-střed, podává žadatel žádost na podatelnu ÚMČ Brno-střed, Dominikánská 2, 601 69 Brno.
  9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
    Kde: ÚMČ Brno-střed, Odbor bytový, Dominikánská 2, 601 69 Brno
    S kým: tel. +420 542 526 298 a +420 542 526 299.
    Žádost je možné doručit:
    • poštou na ÚMČ Brno-střed, Dominikánská 2, 601 69 Brno
    • osobně na podatelnu ÚMČ Brno-střed, Dominikánská 2, Brno
  10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    Při osobním jednání ve věci doklad totožnosti, popř. zplnomocnění v dané věci jednat.
  11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    Formulář „Žádost o prodloužení nájemní smlouvy “ je k dispozici na  podatelně ÚMČ Brno-střed, Dominikánská 2, Brno, nebo na internetových stránkách ÚMČ Brno-střed.
    Žádost o prodloužení nájemní smlouvy
  12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
    Bez poplatku
  13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    Nejsou stanoveny. Žádosti se vyřizují bezodkladně.
  14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    ----------
  15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    ----------
  16. Elektronická služba, kterou lze využít
    Písemné dotazy lze zasílat s ověřeným elektronickým podpisem na adresu podatelna.stred@brno.cz
  17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    • Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění
    • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění
    • Pravidla pro prodlužování nájemních vztahů k bytům
  18. Jaké jsou související předpisy
    ----------
  19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    ----------
  20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    Neprodloužení nájemní smlouvy
  21. Nejčastější dotazy
    ----------
  22. Další informace
    ----------
  23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
    Telefonicky na ÚMČ Brno-střed, Odbor bytový, tel. +420 542 526 298 a +420 542 526 299.
  24. Související životní situace a návody, jak je řešit
    ----------
  25. Za správnost popisu odpovídá útvar
    ÚMČ Brno-střed, Odbor bytový
  26. Kontaktní osoba
    tel. +420 542 526 298 a +420 542 526 299, Oddělení nájmu bytů a nebytových prostor, Odbor bytový ÚMČ Brno-střed, Dominikánská 2, 601 69 Brno.
  27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    3. 9. 2019
  28. Popis byl naposledy aktualizován
    1. 6. 2020
  29. Datum konce platnosti popisu
    Bez omezení
  30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
    ----------