Úřad městské části Brno-střed je v provozu, prosíme klienty, aby se objednali. Podrobné informace najdete zde.

Žádost o stanovisko MČ Brno-střed k navržené dispozici s nemovitým majetkem města Brna

  1. Identifikační číslo
    ----------
  2. Kód
    DOM_04
  3. Pojmenování (název) životní situace
    Žádost o stanovisko MČ Brno-střed k navržené dispozici s nemovitým majetkem města Brna
  4. Základní informace k životní situaci
    Jedná se o stanovisko MČ Brno-střed k odprodeji (pronájmu, zřízení služebnosti) nemovitých věcí, které jsou ve vlastnictví statutárního města Brna.
  5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Žádost o odprodej (pronájem, zřízení služebnosti) nemovitých věcí může podat vlastník nemovité věci, nebo jím pověřená osoba na základě ověřené plné moci, a dále fyzická nebo právnická osoba, která má s požadovanou nemovitou věcí určitý záměr.
  6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    Žádost o odprodej (pronájem, zřízení služebnosti) nemovité věci musí mít písemnou formu.
  7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
    Písemná žádost se podává na adresu Úřadu městské části Brno-střed, Odbor majetku, Měnínská 4, 601 69 Brno (v případě nemovitých věcí svěřených do správy MČ Brno-střed), na Magistrát města Brna, Majetkový odbor, Malinovského nám. 3, 601 67 Brno (v případě nemovitých věcí nesvěřených do správy městské části Brno-střed).
  8. Na které instituci životní situaci řešit
    V případě svěřených nemovitých věcí na ÚMČ Brno-střed, v případě nesvěřených nemovitých věcí na Magistrátu města Brna.
  9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
    Odbor majetku ÚMČ Brno-střed, Majetkový odbor, příp. Bytový odbor Magistrátu města Brna
  10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    V případě svěřených nemovitých věcí musí písemná žádost obsahovat:
    • jméno, příjmení, bydliště, je-li podnět podán fyzickou osobou
    • obchodní název, IČ a sídlo, je-li podnět podán právnickou osobou
    V případě nesvěřených nemovitých věcí musí žádost obsahovat náležitosti dle požadavku Magistrátu města Brna.
  11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    V případě svěřených nemovitých věcí není formulář stanoven, u nesvěřených nemovitých věcí je třeba využít formuláře Majetkového odboru Magistrátu města Brna.
  12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
    Nejedná se o správní řízení – poplatky se neúčtují
  13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    Lhůta pro vyřízení není stanovena.
  14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    V případě svěřených nemovitých věcí nejsou.
    V případě nesvěřených nemovitých věcí se jedná o Odbor územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna (tzv. OÚPR MMB), příp. o další dotčené odbory MMB.
  15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    V případě svěřených nemovitých věcí uzavřít příslušnou nájemní smlouvu.
  16. Elektronická služba, kterou lze využít
    Podání s ověřeným elektronickým podpisem, který vydal akreditovaný poskytovatel certifikačních služeb, lze učinit na elektronické adrese podatelna.stred@brno.cz. Bez použití zaručeného elektronického podpisu je nutno podání do 5 dnů potvrdit písemně nebo ústně do protokolu. Ve stejné lhůtě je třeba předložit veškeré požadované přílohy.
  17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    • Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů
    • Zákon č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
    • Obecně závazná vyhláška č. 20/2001, kterou se vydává Statut města Brna, ve znění pozdějších obecně závazných vyhlášek
  18. Jaké jsou související předpisy
    • Zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů
    • Zákon č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku, ve znění pozdějších předpisů
  19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    Nejsou
  20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    Nejsou
  21. Nejčastější dotazy
    ----------
  22. Další informace
    ----------
  23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
    ----------
  24. Související životní situace a návody, jak je řešit
    ----------
  25. Za správnost popisu odpovídá útvar
    Odbor majetku ÚMČ BS
  26. Kontaktní osoba
    Mgr. Marta Sukupová, pověřená vedením Odboru majetku ÚMČ BS, Měnínská 4, 601 69 Brno, tel. +420 542 526 361, e-mail: podatelna.stred@brno.cz
  27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    10. 8. 2020
  28. Popis byl naposledy aktualizován
    10. 8. 2020
  29. Datum konce platnosti popisu
    Bez omezení
  30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
    ----------