ZŠ a MŠ Křídlovická 30b

ZŠ a MŠ Brno, Křídlovická 30b je vzhledem ke svému zaměření školou s regionální působností. Nachází se v blízkosti centra města Brna.

Základním dokumentem pro organizaci výuky je vzdělávací program Základní škola, na 2. stupni i Základní škola s rozšířenou výukou matematiky, přírodovědných předmětů a informatiky. Od 1. září 2006 začala škola v některých ročnících vyučovat podle vlastního školního vzdělávacího programu HEURÉKA.

Bohatou tradici mají třídy s rozšířenou výukou matematiky, přírodovědných předmětů a informatiky pro žáky 6.–9. ročníku. Učební plán je rozšířen o hodiny matematiky, fyziky a chemie, navíc je zařazena výuka informatiky. Žáci těchto tříd každoročně dosahují výborných výsledků nejen v matematických a přírodovědných soutěžích a olympiádách. K dobré pracovní atmosféře přispívají i tradiční matematická soustředění.

Tým učitelů je kvalifikovaný, stabilizovaný, pracuje s velkým nasazením a zaujetím pro pedagogické inovace. Díky vysoké kvalitě pedagogické práce již řadu let jako fakultní škola Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně zajišťuje všechny formy pedagogické praxe studentů učitelských oborů a podílí se na výzkumných projektech fakulty.

Škola patří k zakládajícím členům Asociace českých daltonských škol a jako pilotní škola je také členem světové organizace Dalton International. Škola živě spolupracuje s partnerskými základními školami v ČR a zahraničí. Prvky daltonského přístupu prolínají výukou ve všech ročnících. Základní daltonské principy – volnost, samostatnost a spolupráce – přinášejí větší zodpovědnost žáků za individuální učební výsledky. Dokladem je mnoho hodnotných a zajímavých projektů. Systém práce vede žáky k samostatnosti, odpovědnosti za své vzdělávání, pracovitosti, učí je vyhledat si vlastní chyby a poučit se z nich, dbát na dodržování stanovených termínů.

Na ZŠ Křídlovická je zajištěna nadstandardní péče pro žáky se specifickými poruchami učení pod vedením odborných učitelů. Na prvním stupni probíhá výuka souběžně s vyučováním, na druhém stupni v odpoledních hodinách.

Talentované a mimořádně nadané děti jsou vzdělávány podle individuálních vzdělávacích plánů a jsou integrovány do běžných tříd základní školy. Péče o tyto nadané děti je zajišťována ve spolupráci s Pedagogicko psychologickou poradnou a českou Mensou.
V listopadu 2007 začal ve škole aktivně pracovat Klub nadaných dětí a jejich rodičů. Škola se tak stala školou úzce spolupracující s dětskou Mensou a brněnským klubem nadaných dětí. Náplní Klubu nadaných dětí je zábavná a herní činnost vedoucí k rozvoji intelektových schopností dětí, týmové hry, exkurze, diskuzní fórum rodičů.

Volnočasové aktivity: Dětem jsou nabízeny zcela bezplatně zájmové kroužky vedené učiteli naší školy a rodiči (pěvecké, taneční, keramické, výtvarné, sportovní, dramatické, přírodovědné, zeměpisné, jazykové, čtenářské, informatiky, aj.). Škola spolupracuje se Střediskem volného času Lužánky a DDM Junior, kteří organizují na půdě naší školy řadu dalších zajímavých zájmových kroužků.

Škola pro své žáky každoročně pořádá školy v přírodě, lyžařské kurzy, plavání – ve 2. a 3. ročníku, bruslení – v 1.–5. ročníku. Žákům je k dispozici školní klubovna a školní studovna.

Celoškolní projekty

Vánoční den
Žáci prvního i druhého stupně si ze široké nabídky vánočních dílen předem zvolili čtyři dílny, v nichž postupně v tento den pod vedením učitelů pracovali. V jednotlivých dílnách se spolu setkali žáci z různých ročníků a tříd a společně se věnovali zvolenému tématu.

Velikonoční den
Velikonoční den proběhl v podobném duchu jako Vánoční den.

Den Země
Škola realizovala celoškolní projekt týkající se Mezinárodního dne Země konajícího se 22. dubna. Všichni učitelé připravili zajímavé a atraktivní dvouhodinové, či půldenní projekty. Mnohá témata byla zaměřena na poznatky z ochrany a poznávání přírody, zdravovědy, práce s přírodními materiály a jedno bylo zaměřeno na aktivní pomoc v přírodní rezervaci Kamenný vrch.

Výstupní projekty žáků devátých tříd
Výstupních projektů se zúčastnili všichni žáci devátého ročníku. Prezentace provázel zájem žáků i rodičů. Mezi přítomnými byli také pozvaní hosté z brněnských i některých mimobrněnských škol.

Environmentální výchova
Environmentální výchova prolíná všemi předměty 1. i 2. stupně. Nejvíce pozornosti je jí věnováno v přírodovědných předmětech. Škola je zapsána do sítě škol zabývajících se ekologickou výchovou M.R.K.E.V (Metodika a realizace komplexní ekologické výchovy).

Příklady ekologických aktivit

  • V rámci volitelných předmětů zařazen nový předmět GLOBE –vychází ze stejnojmenného mezinárodního projektu a nabízí žákům možnost vyzkoušet si vědeckou práci prostřednictvím zkoumání planety Země. Předmět GLOBE klade důraz na environmentální výchovu, přirozeným způsobem integruje vyučovací předměty – fyziku, zeměpis, přírodopis, informatiku a anglický jazyk.
  • V rámci projektu „Slunce do škol" vyhodnocují žáci data dodané sluneční energie ze solárních panelů do školní sítě.

Účast žáků a pedagogů na životě v obci

  • Dny otevřených dveří pro rodiče žáků i veřejnost,
  • sportovní soutěže v rámci města Brna,
  • pravidelná setkávání s bývalými kolegy,
  • návštěvy divadelních představení v průběhu školního roku,
  • účast žáků na vzdělávacích programech v Lipce, Bystroušce, Rozmarýnku aj.,
  • výstava výtvarných prací s tematikou Matka a dítě pro Centrum naděje a pomoci.

webové stránkywww.zskridlovicka.cz
e-mail: kancelar@zskridlovicka.cz

Důležité odkazy