Starosta Brna-střed: změna loga města znamená další statisícové výdaje
Brněnská média přinesla zprávu o tom, že vedení Brna plánuje změnu loga města. Městským částem přitom během posledních dvou let město nařídilo přijmout tzv. jednotný vizuální styl města, který logo města a podmínky jeho užití předepisoval.
„I přes řadu výhrad k jeho podobě vím, že postupné zavádění prvků jednotného vizuálního stylu v rámci Magistrátu i úřadů brněnských městských částí proběhlo nebo stále probíhá. Nařídilo-li nám město v nedávné době tento jednotný styl přijmout, nechápu, proč nyní a tak náhle přichází s jeho změnou," podivil se starosta centrální městské části Brno-střed a dodává: „Hrozí tak, že nám s ohledem na změnu loga bude nařízeno vše předělat, což pro nás znamená naprosto zbytečné vyhození nemalých finančních prostředků."
Jednotný vizuální styl města, jehož je logo Brna základní součástí, totiž předepisuje změnu v označení budov, místností úřadu, webových stránek, dopisních papírů, tiskovin a řady dalších věcí. Logo Brna se objevuje i na vozech městské policie, razítkách úředníků, informačních a prezentačních materiálech a brožurách města, orientačním systému v úřadech i ulicích samotného Brna, propagačních předmětech města apod.
„Nevím, jaké byly náklady související s pořízením nového loga města od vybrané agentury, náklady na předělání všeho, co logo města obsahuje, však zcela určitě přijdou na statisíce," domnívá se starosta Šťástka. Dle jeho názoru je navíc samotná změna loga nyní zbytečná. „Nejprve je nutné definovat, co město chce a kam směřuje, a až následně tomu přizpůsobit marketingovou strategii města, jeho prezentaci a označení. Jasná vize a koncepce bohužel Brnu stále chybí, pouhou změnou loga to stávající vedení města nezachrání," konstatuje Šťástka.
Současné logo statutárního města Brna vzešlo z výtvarné soutěže, která proběhla v roce 2004 a ve které se sešlo 224 návrhů. Vítězkou se stala tehdejší studentka Věra Marešová, která za svoje logo získala Národní cenu za design.