Radnice městské části Brno-střed připravuje bezplatnou linku – pro pomoc v nouzi i pro informace
Možnost využití bezplatného telefonického kontaktu občanů s radnicí nabídne městská část Brno-střed. Tzv. „zelená linka“ ve tvaru 800 100 862 už se připravuje.
Prvotním impulsem byla letošní zima, kdy i v Brně docházelo k situacím, že se především starší lidé s pohybovými handicapy měli problémy dostat z domu třeba na nákupy či k lékaři. „Nedávný případ seniorky, která si právě z těchto důvodů nemohla během sněhové kalamity obstarat nákup a z hladu ji vysvobodili až strážníci, nás inspiroval ke zřízení zvláštní linky radnice, kterou senioři v obtížích mohou během období případné sněhové kalamity využít. Po zavolání budeme moci adekvátně zareagovat, zařídit pomoc či zajistit obstarání nákupu“, uvedl starosta městské části Brno-střed Mgr. Libor Šťástka. Do doby, než bude bezplatná linka zprovozněna, lze využít běžné telefonické spojení 542 526 100.
Kromě nouzových situací by měla bezplatná linka sloužit k hlášení různých negativních jevů, jako je znečišťování ulic, hluk, nepovolené zábory veřejných prostranství a podobně. „Nechceme z lidí dělat udavače, ale vzhledem k velikosti naší městské části a vzhledem k tomu, že leží v centru, a tudíž jí každý den projde a projede prakticky celé Brno, je zřejmé, že zpětná vazba od jejích návštěvníků je nutná,“ popsal situaci starosta, který se domnívá – a zkušenosti z měst a obcí, kde tento systém již funguje, to potvrzují – že nejvíce bude linka využívána občany pro získávání informací o agendě úřadu.
Kromě zřízení tzv. CALL CENTRA s bezplatnou telefonní linkou chce radnice městské části Brno-střed v nejbližší době také spustit tzv. SMS CENTRUM BRNO-STŘED, tedy systém rozesílání varovných a informačních SMS. „Ač to naštěstí není v naší městské části příliš zapotřebí, chceme mít možnost informovat o krizových a mimořádných situacích. A samozřejmě bychom rádi těm, kteří budou mít zájem, zasílali informace o kulturních, společenských a sportovních akcích, které pořádáme a podporujeme, pozvánky na jednání zastupitelstva apod.“ Časem bude prostřednictvím SMS CENTRA našim klientům oznamováno, že záležitost, se kterou se na úřad městské části obrátili, je vyřízena.
Zřízení bezplatné infolinky a systému rozesílání SMS zpráv je rozšířením dosavadních komunikačních kanálů radnice s veřejností, mezi které patří webový portál, zpravodaj, magazín městské části na kabelové televizi B-TV, informační kiosky či úřední deska umožňující i dálkový přístup.
TZ-Radnice městské části Brno-střed chystá bezplatnou linku – pro pomoc v nouzi i pro informace