26. září 2018

Radnice Brno-střed zve na veřejné představení Manuálu dobré praxe reklamy

Manuál dobré praxe reklamy a označování provozoven v městské části Brno-střed po elektronickém vydání v červnu nyní získal i tištěnou podobu. 2. a 9. října jej představíme veřejnosti v sále zastupitelstva radnice Brno-střed, Dominikánská 2.

Veřejné představení, které se koná 2. října od 19.00 hodin, je určeno pro vlastníky bytových domů a provozovatele obchodů v městské části Brno-střed. Druhé setkání, které se koná 9. října v 19.00 hodin, je určeno pro odbornou veřejnost z řad architektů, designérů, grafiků a producentů venkovní reklamy a pro laickou veřejnost. 

Seminář bude věnován problematice regulací vizuálního smogu, obsahu manuálu a procesu jeho vzniku. Prezentovat bude autorka Veronika Rút Nováková s přispěním Svatopluka Bartíka, člena Rady městské části Brno-střed, který koordinoval oficiální schůzky různých institucí zaměřených na projekt vizuálního smogu. Každý návštěvník obdrží výtisk Manuálu dobré praxe zdarma.

Manuál dobré praxe reklamy a označování provozoven v městské části Brno-střed vznikal více než dva roky pod vedením Veroniky Rút Novákové ve spolupráci s řadou odborníků z řad právníků, architektů, grafických designérů, zástupců Národního památkového ústavu a Odboru památkové péče.

Tištěná verze manuálu je dostupná zdarma na Miniúřadu městské části Brno-střed, Dominikánská 2, v Kanceláři architekta města Brna na Zelném trhu, Odboru památkové péče Magistrátu města Brna na Malinovského náměstí a Národním památkovém ústavu na náměstí Svobody. Elektronická verze manuálu je volně ke stažení na http://manual.brno-stred.cz.

Veronika Rút Nováková je absolventkou Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (ateliér grafický design) a Střední školy umění a designu v Brně. Absolvovala roční stáž na belgické LUCA School of arts. Mezi její nejznámější práce patří například logotyp a branding pro UGO čerstvá šťáva, který vytvořila během práce v agentuře Grep design. Je na volné noze, specializuje se na vizuální identity a branding a mezi její klienty patří Eta, Sokol, Primeros, město Brno, město Třebíč nebo Ministerstvo obrany. V roce 2015 obhájila diplomovou práci na téma vizuální smog a od té doby
se problematice věnuje.