3. března 2016

Radnice Brno-střed chce vyjít vstříc občanům, uvažuje o zřízení nízkoprahového kontaktního místa

Služby úřadu budou nabízeny také ve večerních hodinách.

Záměr zřídit nízkoprahové kontaktní místo (NKM) Úřadu městské části Brno-střed schválila na svém jednání 8. února Rada městské části Brno-střed. Na návrh radního Svatopluka Bartíka se rozhodlo vedení radnice hledat optimální místo, kde se budou bezplatně nabízet služby úřadu bez administrativních a dalších překážek.

Hlavní náplní kontaktního místa by měly být například tyto služby:

  • Czech point
  • ověřování: vidimace a legalizace
  • potvrzování bezdlužnosti
  • podatelna a pokladna
  • příjem stížností a petic
  • příjem přihlášek do MŠ a ZŠ
  • sociální poradenství

Radní doporučili také delší otevírací dobu, která bude vstřícnější zaneprázdněným lidem. Předběžně se počítá s otevírací dobou NKM v těchto časech:

  • pracovní dny 9.00–19.00 hod
  • sobota 9.00–16.00 hod

Jako speciální službu chtějí radní v rámci NKM nabízet "noční okénko", které by obsahovalo služby základních agend, například podatelnu, Czech point, možnost získání formulářů a pokud to bude z bezpečnostního hlediska možné, tak i fungování pokladny.

Z hlediska možného umístění tohoto nízkoprahového kontaktního místa se zatím jeví jako možné tyto adresy:

  • náměstí Svobody (nyní McDonald's)
  • Nádražní 4 (vedle bistra Quick)
  • roh ulice Česká a Solniční 8

O záměru nyní bude jednat starosta městské části Brno-střed Martin Landa spolu s radním Svatoplukem Bartíkem také s primátorem Petrem Vokřálem a vedením Turistického informačního centra s cílem zjistit jejich zájem o společný provoz takového kontaktního místa pro všechny tři veřejné instituce.

"Naší cílem je oživovat centrum města a také, aby lidé věděli, že se nemusí přizpůsobovat úředníkům, ale že se úřad přizpůsobuje jejich potřebám," říká radní Svatopluk Bartík, který je autorem popsaného záměru.

TZ - Radnice Brno-střed chce vyjít vstříc občanům, uvažuje o zřízení nízkoprahového kontaktního místa