Městská část Brno-střed nepochybila
Městská část Brno-střed trvá na tom, že nijak nepochybila, když na Bruslák na Moravském náměstí umístila prvky propagující sponzora této sportovní akce.
Úřad městské části Brno-střed je přesvědčen, že ve Výzvě k odstranění reklamy došlo k nesprávnému posouzení této věci ze strany Odboru památkové péče Magistrátu města Brna (OPP MMB). Zákon o státní památkové péči nijak neomezuje umístění vozidel s reklamními polepy v Městské památkové rezervaci Brno. Stejně tak nijak neomezuje použití firemního loga k propagaci sponzora. Proto je úřad toho názoru, že OPP MMB tyto prvky posoudil jako komerční reklamu neoprávněně.
OPP MMB navíc včera zrušil svou písemnou Výzvu k odstranění reklamy na kluzišti.
„Jsem přesvědčen, že pokud by OPP MMB názor nezměnil a zahájil správní řízení k odstranění těchto prvků, uspěli bychom u odvolacího orgánu. Navíc, pokud by OPP MMB uvedl požadavky ve své výzvě k odstranění do širší praxe, znamenalo by to, že by v Městské památkové rezervaci nesměla parkovat auta s firemními polepy, nebo by se při kulturních akcích ve venkovním prostoru nesměla používat loga sponzorů, a tyto akce by zanikly,“ hodnotí situaci Petr Štika, tajemník Úřadu městské části Brno-střed.
Co se týče v médiích nově zmiňovaného Nařízení RMB č. 6/2007, toto se nevztahuje na kulturní a sportovní akce, viz čl. 4 tohoto nařízení, takže není relevantní jej použít pro případ Brusláku na Moravském náměstí. Uvedené nařízení RMB navíc Úřad městské části Brno-střed nemůže uplatňovat při rozhodování o umístění stavby nebo zvláštním užívání komunikace.
Další provoz Brusláku na Moravském náměstí bude záviset na jednání se společností Meeting zone s.r.o., protože ztrátou hlavního sponzora vzniká zásadní mezera ve financování této akce. Pokud dojde situace až do stavu, kdy Meeting zone s.r.o. ukončí spolupráci, bude muset Úřad městské části Brno-střed nejen hradit, ale i personálně a smluvně zajistit, další provoz z vlastních zdrojů, což je nejméně vhodná varianta. Sponzor měl radnici ušetřit významné finanční prostředky, které mohly být investovány do oprav škol, školek nebo chodníků, případně nákupu vybavení veřejných prostranství.
„Spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem je úplně běžná, společensky odpovědné firmy se dnes pravidelně stávají partnery sportovních, kulturních a společenských akcí, a šetří tak veřejné finanční prostředky,“ dodává Petr Štika, tajemník Úřadu městské části Brno-střed.
Úřad městské části Brno-střed nyní zpracovává stížnost, která bude zaslána Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, a to jako reakci na opakované nevyvážené, manipulativní a nepravdivé zpravodajství k tomuto tématu.