Manuál dobré praxe reklamy a označování provozoven
Rada městské části Brno-střed schválila knižní a elektronické vydání Manuálu dobré praxe reklamy a označování provozoven v městské části Brno-střed.
Manuál vznikal více než dva roky, a to v úzké spolupráci s Odborem památkové péče MMB, Národním památkovým ústavem, ú. o. p. v Brně a do prací se zapojila též Kancelář architekta města Brna a další. Hlavní autorkou je grafička MgA. Veronika Nováková.
"Cílem manuálu je nastavit jednotná a v praxi velmi variabilní pravidla designu pro označování provozoven a outdoorovou reklamu v architektonicky specifické lokalitě Brno-střed. Manuál ale nepřináší žádné nové zákazy či regulace, pouze shrnuje, sjednocuje a transparentně deklaruje metodický přístup orgánů památkové ochrany vyplývající z již platných právních předpisů", říká Svatopluk Bartík, člen Rady městské části Brno-střed a koordinátor celého projektu na regulaci vizuálního smogu v městské části, přičemž manuál dobré praxe je jedním z hlavních výstupů této aktivity.
Pravidla uvedená v této publikaci budou zohledněna při vydávání závazných stanovisek orgánů státní památkové péče a též při činnostech odborné organizace státní památkové péče.
Manuál je dostupný ke stažení na adrese http://manual.brno-stred.cz/.