Městská část Brno-střed poskytla záštitu mezinárodní daltonské konferenci
Dvacátého ročníku mezinárodní daltonské konference, která se uskutečnila ve čtvrtek 5. května 2016 v Brně, se zúčastnil také starosta městské části Brno-střed Martin Landa a místostarostka Michaela Dumbrovská.
Starosta Martin Landa uvedl, že jej těší, že se městská část podílí na podpoře specifického způsobu výuky, jehož hlavními principy jsou právě zodpovědnost, volnost, svoboda a samostatnost. Dále dodal, že městská část rovněž spolufinancovala vydání odborného bulletinu, který představil historii, současnost i vyhlídky do budoucnosti daltonského vzdělávání v České republice. Součástí bulletinu jsou též vizitky českých daltonských škol.
V městské části Brno-střed se nachází tři školy, které ve výuce implementují daltonské principy. ZŠ a MŠ Brno sídlící na ulici Husova 17 a ZŠ a MŠ Brno na Křídlovické 30b byly dokonce pilotními daltonskými školami a aktivně se v roce 1996 účastnily zrodu Asociace českých daltonských škol. Třetí školou, která ve výuce využívá tzv. daltonských prvků, je ZŠ Brno na Antonínské 3.
Hlavní myšlenkou daltonského plánu je odlišná organizace vzdělávání na rozdíl od jiných tradičních směrů. Mezi učitelem a žákem existuje určitá úmluva o harmonogramu práce na určité období. Žák rozhoduje sám o své práci, sám si určuje tempoa učí se spolupracovat s ostatními žáky. Daltonský plán není nikdy jediným systémem ve škole, vždy se zařazuje jako doplněk k tradičnímu školnímu systému. Každá škola si sama určuje, jak ho využije. Některé školy vkládají do výuky tzv. daltonské bloky. Jsou to většinou dvouhodinové bloky, které se vkládají do rozvrhu jednou až dvakrát týdně. Jiné školy zase využívají daltonský systém určitý týden v měsíci. Vždy je vymezen určitý pracovní plán, který by měl žák v daném období splnit. Po splnění plánu záleží jen na žákovi, jak se rozhodne vyplnit svůj zbývající čas. Většinou to bývají různé připravené úkoly na opakování a rozvíjení učiva a nebo určitá zájmová činnost v podobě zájmových kroužků.