Žádost o stavební povolení

zivotni_situace_25_1.png

  1. Identifikační číslo
    ----------

  2. Kód
    STU_04

  3. Pojmenování (název) životní situace
    Žádost o stavební povolení

  4. Základní informace k životní situaci
    Stavební povolení se vyžaduje u staveb všeho druhu bez zřetele na jejich stavebně technické provedení, účel a dobu trvání, nestanoví-li stavební zákon nebo zvláštní právní předpis jinak. Stavební povolení vyžadují změny staveb uvedených v § 104, jejichž provedení by mělo za následek překročení jejich parametrů. Stavební řízení se vede také tehdy, jestliže stavební úřad rozhodl usnesením podle § 107, že ohlášený stavební záměr projedná ve stavebním řízení. Stavební řízení se nevede, je-li podána žádost o stavební povolení.

  5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Fyzická osoba, fyzická osoba podnikající, právnická osoba

  6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    Řízení je zahájeno dnem podáním žádosti. 

  7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
    Podáním žádosti na příslušném formuláři doloženém přílohami osobně na podatelnu nebo poštou na ÚMČ Brno-střed, Odbor územního řízení a stavebního řádu, pracoviště Měnínská 4, 601 92 Brno.

  8. Na které instituci životní situaci řešit
    ÚMČ Brno-střed, Odbor územního řízení a stavebního řádu, pracoviště Měnínská 4, 601 92 Brno

  9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
    ÚMČ Brno-střed, Odbor územního řízení a stavebního řádu, pracoviště Měnínská 4, 2. a 3. patro, u všech referentů územního a stavebního řízení, v úřední dny pondělí a středa od 8:00 do 17:00 hod.

  10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    K žádosti stavebník připojí:
    a) doklady prokazující jeho vlastnické právo nebo právo založené smlouvou provést stavbu nebo opatření anebo právo odpovídající věcnému břemenu k pozemku nebo stavbě, pokud nelze tato práva ověřit v katastru nemovitostí dálkovým přístupem, a je-li stavebníkem společenství vlastníků jednotek, také smlouvu o výstavbě nebo rozhodnutí shromáždění vlastníků jednotek přijaté podle zvláštního právního předpisu (dále jen doklad o právu),

    b) projektovou dokumentaci zpracovanou projektantem, která obsahuje průvodní zprávu, souhrnnou technickou zprávu, situaci stavby, dokladovou část, zásady organizace výstavby a dokumentaci objektů,

    c) plán kontrolních prohlídek stavby a případně plán provedení kontroly spolehlivosti konstrukcí stavby z hlediska jejich budoucího využití zpracovaný nezávislým expertem na náklady stavebníka,

    d) závazná stanoviska, popřípadě rozhodnutí dotčených orgánů nebo jiné doklady vyžadované zvláštními právními předpisy,

    e) stanoviska vlastníků veřejné dopravní a technické infrastruktury k možnosti a způsobu napojení nebo k podmínkám dotčených  ochranných a bezpečnostních pásem.

    Projektová dokumentace se předkládá ve dvojím vyhotovení, a není-li obecní úřad v místě stavby stavebním úřadem, vyjma staveb v působnosti vojenských a jiných stavebních úřadů, předkládá se trojmo. Pokud stavebník není vlastníkem stavby, připojuje se jedno další vyhotovení.
    Nechá-li se žadatel zastupovat, předloží jeho zástupce písemnou plnou moc.

  11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    Příloha č. 9 k vyhlášce č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování a stavebního řádu. Formuláře dle Stavebního zákona lze získat na sekretariátu Odboru územního řízení a stavebního řádu nebo je možné si je stáhnout z webových stránek ÚMČ Brno-střed.

  12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
    Za vydání stavebního povolení se vyměřují správní poplatky dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, v platném znění, položka 18. Po stanovení výše poplatku  v závislosti na druhu záměru je poplatek možné uhradit v hotovosti na sekretariátu stavebního úřadu, složenkou nebo bankovním převodem.

  13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    V jednoduchých věcech, zejména lze-li rozhodnout na základě dokladů předložených stavebníkem, rozhodne stavební úřad bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 60 dnů ode dne zahájení stavebního řízení; ve zvlášť složitých případech stavební úřad rozhodne nejdéle do 90 dnů.

  14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    Okruh účastníků řízení je definován v ust. § 109 stavebního zákona. Hlavním účastníkem je stavebník. Ze zákona nejsou účastníky řízení nájemce bytu, nebytového prostoru nebo pozemku.

  15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    ----------

  16. Elektronická služba, kterou lze využít
    Žádost o vydání stavebního povolení s ověřeným el. podpisem lze podat na el. adresu podatelna@brno-stred_cz, přílohy následně doložit osobně na podatelnu nebo zaslat poštou

  17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) v platném znění,
    vyhl. č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování a stavebního řádu

  18. Jaké jsou související předpisy
    vyhl. č. 268/2009 Sb., o obecných technických požadavcích na výstavbu v platném znění
    vyhl. č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb

  19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    Proti rozhodnutí je možné podle ust. § 83 správního řádu podat odvolání do 15 dnů ode dne jeho oznámení k odboru územního a stavebního řízení Magistrátu města Brna prostřednictvím Odboru územního řízení a stavebního řádu ÚMČ Brno-střed, pracoviště Měnínská 4, 601 92 Brno.

  20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    Možnost a výše sankcí se posuzuje podle ust. § 178 až § 183 stavebního zákona

  21. Nejčastější dotazy
    ----------

  22. Další informace
    ----------

  23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) zdrojů nebo v jiné formě
    Osobně na ÚMČ Brno-střed, Odbor územního řízení a stavebního řádu, Měnínská 4, Brno, 2. a 3. patro u všech referentů územního a stavebního řízení, v úřední dny pondělí a středa od 8:00 do 17:00 hod. telefonicky na čísle: 542 526 401

  24. Související životní situace a návody, jak je řešit
    Oznámení o užívání stavby
    Žádost o vydání kolaudačního souhlasu

  25. Za správnost popisu odpovídá útvar
    Odbor územního řízení a stavebního řádu Úřadu městské části Brno-střed

  26. Kontaktní osoba
    Vedoucí odboru Ing. Jana Hlávková, tel.: 542 526 400
    všichni pracovníci Odboru územního řízení a stavebního řádu přes tel.: 542 526 401

  27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    1. 1. 2013

  28. Popis byl naposledy aktualizován
    ----------

  29. Datum konce platnosti popisu
    Bez omezení

  30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
    ----------

Kalendář akcí

< 2016 >

Všechny akce

Po Út St Čt So Ne
      1 2 3 4
5 MIKULÁŠOVINY na... (Akce třetích stran)
5. 12. 2016, 15:00 - 5. 12. 2016, 18:00
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31