Sociální služby – centrum denních služeb

zivotni_situace_25_1.png

  1. Identifikační číslo
    ------------

  2. Kód
    PSL_02

  3. Pojmenování (název) životní situace
    Sociální služby – centrum denních služeb

  4. Základní informace k životní situaci

    Centrum denních služeb poskytuje ambulantní služby osobám, které nechtějí nebo nemohou být samy, chtějí být ve společnosti svých vrstevníků a potřebují pomoc při zajištění péče o svoji osobu. Pro zájemce je připraven aktivizační program k posílení jejich schopností a dovedností. Cíleně umožnit pobyt v příjemném prostředí a využití aktivizací, které podporují udržení soběstačnosti. Možnost pobytu v centru je každý pracovní den od 8.00 do 14.30 hod. včetně dovozu a odvozu autem pečovatelské služby. Služby jsou poskytovány za úhradu na základě uzavřené smlouvy.

    Tato pomoc se poskytuje potřebným občanům z městských částí Brno-střed, Brno-Bohunice, Brno-Kohoutovice, Brno-Starý Lískovec, Brno-Nový Lískovec a Brno Bosonohy.

    Služba je poskytována v budově pečovatelské služby, Lipová 31 v 1. patře.

    Služby poskytované v centru denních služeb: pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu, pomoc při zajištění stravy, výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, pomoc při uplatňování práv a oprávněných zájmů.

  5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Občan bydlící v příslušné městské části města Brna, jeho rodinný příslušník, osoba žijící s potřebným občanem v domácnosti, zákonný zástupce, zmocněnec.

  6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Potřeba kontaktu se společenským prostředím za účelem začleňování se do společnosti a splnění podmínek cílové skupiny, do níž patří:

    • mladší senioři
    • starší senioři

  7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
    Telefonickým spojením se sociálním pracovníkem centra denních služeb na telefonním čísle: 543 212 702 nebo osobní návštěvou na pracovišti centra, ul. Lipová 31. Žadatel vyplní žádost na předepsaném tiskopisu. Na základě vyplněné žádosti dojde k následnému uzavření Smlouvy o poskytování služeb v centru denních služeb mezi potřebným občanem a poskytovatelem sociální služby.

  8. Na které instituci životní situaci řešit
    ÚMČ Brno-střed, Dominikánská 2, Odbor sociální a zdravotní, pracoviště pečovatelské služby Lipová 31, 602 00 Brno. 

  9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
    Pracoviště pečovatelské služby, Lipová 31, 602 00 Brno, kde se centrum denních služeb nachází, v pracovní dny pondělí až pátek od 7.00. – 15.30 hod

    Kontaktní osoby:
    vedoucí oddělení pečovatelské služby, centra denních služeb, telefonní číslo: 543 217 445
    sociální pracovníci pečovatelské služby, telefonní číslo: 543 212 702, 542 526 127, 542 526 129

  10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    Platný občanský průkaz žadatele o sociální službu

  11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Všechny formuláře k vyřízení žádosti o zavedení služby jsou k dispozici na pracovišti centra denních služeb, v budově pečovatelské služby, Lipová 31 Brno nebo na webových stránkách MČ Brno-střed.

    pdf.pngCeník úkonů centra denních služeb
    pdf.pngSmlouva a vnitřní pravidla pro poskytování služeb v centru denních služeb
    rtf.pngSmlouva a vnitřní pravidla pro poskytování služeb v centru denních služeb
    rtf.pngSouhlas se zpracováním osobních a citlivých údajů - centrum denních služeb
    pdf.pngSouhlas se zpracováním osobních a citlivých údajů - centrum denních služeb
    rtf.pngSouhlas se zpracováním osobních údajů - Nádvorní 1
    pdf.pngSouhlas se zpracováním osobních údajů - Nádvorní 1
    pdf.pngŽádost o zavedení služby pro pobyt v centru denních služeb

    Formuláře vždy vyplňuje žadatel (popř. jeho rodinný příslušník, zákonný zástupce či osoba zmocněná za žadatele jednat) se sociálním pracovníkem.

  12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
    Správní poplatky k podání žádosti o zavedení služeb v centru denních služeb nejsou žádné.
    Služby v centru denních služeb jsou hrazené žadatelem. Maximální ceny za základní úkony centra denních služeb jsou stanoveny vyhláškou č. 505/2006 Sb. Ceny za fakultativní služby jsou stanoveny poskytovatelem. Každý žadatel je předem seznámen s ceníky služeb. Ceny za úkony jsou uvedeny ve Smlouvě o poskytování služeb v centru denních služeb a jsou k nahlédnutí u sociálních pracovníků nebo na webových stránkách MČ Brno-střed.

  13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    Žádost o poskytování služeb v centru denních služeb lze vyřídit dle aktuální potřeby žadatele okamžitě. Jinak nejsou lhůty pro vyřízení poskytnutí sociální služby stanoveny. Služba je poskytována od smluveného data, které je stanoveno dohodou mezi žadatelem a poskytovatel a je uvedeno ve Smlouvě o poskytování služeb v centru denních služeb. 

  14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    Dalšími dotčenými účastníky jsou zákonní zástupci žadatele.

  15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Po žadateli o poskytování služeb v centru denních služeb nejsou požadovány žádné další činnosti. Výjimku tvoří zavedení služby dovážky obědů v rámci pobytu, kdy je potřeba, aby si žadatel zakoupil dvě sady jídlonosičů a v případě snížené mobility nebo doprovodu
    je vhodné zapůjčit klíče od vchodu do domu.

  16. Elektronická služba, kterou lze využít
    e-mail: podatelna(zavináč)brno-stred.cz
    Využití: informační servis. Žádost o zavedení služby pro pobyt v centru denních služeb nelze podat elektronicky.

  17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    • zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách v platném znění pozdějších předpisů
    • vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách v platném znění pozdějších předpisů
  18. Jaké jsou související předpisy

    • zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
  19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    Opravné prostředky nejsou stanoveny. Vztah mezi žadatelem o sociální službu a poskytovatelem služby je smluvní. 

  20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    V případě nedodržení povinností ze strany uživatele nebo ze strany poskytovatele služby jsou jednotlivé sankce za toto nedodržení či porušení povinností zakotveny přímo ve smlouvě mezi smluvními stranami. Smlouvu o poskytnutí služeb v centru denních služeb lze vypovědět ze strany poskytovatele na základě výpovědních důvodů uvedených ve smlouvě. Uživatel může vypovědět smlouvu kdykoliv i bez uvedení důvodů v písemné formě.

  21. Nejčastější dotazy

    Co je centrum denních služeb?
    Jedná se o sociální službu určenou k dennímu pobytu žadatelů. Je v provozu ve všední dny od 8:00 do 14:30 hod. Pobyt v centru je spojen s podáním jídla a pití, oběd zajištěn pečovatelskou službou nebo z vlastních zdrojů. Během dne je pro žadatele připraven program (společenské hry, výtvarná činnost, procházky do okolí apod.) pod odborným vedením pracovnice v sociálních službách.V případě zájmu je program obohacen o kulturní akce (zejména výstavy, návštěvy divadel, koncertů, výlety apod.) Při pobytu je možno využít středisko osobní hygieny a další služby.

    Jak časté jsou možnosti pobytu?
    Žadatel si může zvolit v které pracovní dny bude chtít centrum navštěvovat. Pobyt je možné si na jeden den vyzkoušet zdarma. Uživatel může využít dovozu do centra i z centra zpět do své domácnosti služebním automobilem pečovatelské služby.

    Lze zajistit dovoz a odvoz?
    Dovoz do centra i zpět do domácnosti žadatele je zajištěn autem pečovatelské služby. Další možností je dovoz rodinným příslušníkem, doprava MHD apod.

  22. Další informace
    Informace o pobytu v centru denních služeb lze získat z informačních letáčků, k vyzvednutí na adrese Lipová 31 či na jednotlivých domech s pečovatelskou službou (DPS Hybešova 65, DPS Kosmonautů 23, DPS Křenová 39, DPS Libušina tř. 8, DPS Zderadova 5 a DPS Křídlovická 13). 

  23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) zdrojů nebo v jiné formě
    www.mpsv.cz
    www.socialnipece.brno.cz

  24. Související životní situace a návody, jak je řešit
    ----------

  25. Za správnost popisu odpovídá útvar
    ÚMČ města Brna, Odbor sociální a zdravotní

  26. Kontaktní osoba
    Pověřena vedením oddělení pečovatelské služby, centra denních služeb: Marie Šilerová, telefonní číslo: 543 217 445.

  27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    30. 6. 2016

  28. Popis byl naposledy aktualizován
    30. 6. 2016

  29. Datum konce platnosti popisu
    Bez omezení.

  30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
    Místní působnost centra denních služeb je dána Vyhláškou

 

 

Kalendář akcí

< 2016 >

Všechny akce

Po Út St Čt So Ne
      1 2 3 4
5 MIKULÁŠOVINY na... (Akce třetích stran)
5. 12. 2016, 15:00 - 5. 12. 2016, 18:00
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31