Privatizace (odprodej) bytového domu a přeřazení bytového domu ze seznamu domů nedoporučených do seznamu domů doporučených do prodeje

zivotni_situace_25_1.png

  1. Identifikační číslo
    ----------

  2. Kód
    DOM_05

  3. Pojmenování (název) životní situace
    Privatizace (odprodej) bytového domu a přeřazení bytového domu ze seznamu domů nedoporučených do seznamu domů doporučených do prodeje dle Pravidel prodeje domů, bytů a nebytových prostor v těchto domech včetně pozemků z vlastnictví města Brna do vlastnictví právnických a fyzických osob – účinných od 1. 11. 2007 ve znění pozdějších změn a doplňků (dále jen „Pravidla“) a naopak.

  4. Základní informace k životní situaci
    Stávající nájemci bytového domu mají právo požádat o privatizaci (odprodej) bytového domu, případně požádat o přeřazení bytového domu ze seznamu domů nedoporučených do seznamu domů doporučených do prodeje dle Pravidel a naopak.

  5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Nadpoloviční většina nájemců bytů a nebytových prostor v bytovém domě (zastoupená kontaktní osobou).

  6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    Podmínky a postup privatizace (odprodeje) bytového domu jsou stanoveny Pravidly. Podmínkou pro přeřazení bytového domu ze seznamu domů nedoporučených do seznamu domů doporučených do prodeje dle Pravidel je písemný požadavek nadpoloviční většiny nájemců bytů a nebytových prostor v domě a postup je stanovený zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích ve znění pozdějších předpisů.

  7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
    Písemnou žádostí.

  8. Na které instituci životní situaci řešit
    Podatelna Úřadu městské části Brno-střed (dále jen „ÚMČ BS“).

  9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
    ÚMČ BS, Dominikánská 2, 60169 Brno, majetkový odbor, majetkový referát, tel.: 542 526 365, fax: 542 526 388, e-mail: podatelna(zavináč)brno-stred.cz, v úřední dny (v pondělí a ve středu od 8:00 hod. do 17:00 hod.) a v neúřední dny po předchozí telefonické či e-mailové domluvě.

  10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    Žádné

  11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    Žádný formulář, ale písemná žádost musí obsahovat níže uvedené náležitosti:

    • specifikace požadavku
    • datum vyhotovení žádosti
    • adresa předmětného bytového domu (název ulice a č.or.)
    • kontaktní osoba pro doručování (jméno a příjmení, adresa, telefon, e-mail)
    • jako příloha žádosti pouze originál seznamu nájemců předmětného domu:
    • specifikace požadavku
    • č. bytu / nebytového prostoru
    • jméno a příjmení nájemce
    • vlastnoruční podpis nájemce (originál)
    • datum vyhotovení seznamu (seznam nájemců včetně jejich originálních vlastnoručních podpisů musí být aktuální, a to k datu vyhotovení žádosti)
  12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
    Bez poplatku

  13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    Lhůta pro vyřízení není stanovena.

  14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    Žádní

  15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    Žádné

  16. Elektronická služba, kterou lze využít
    Žádná

  17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    Pravidla prodeje domů, bytů a nebytových prostor v těchto domech včetně pozemků z vlastnictví města Brna do vlastnictví právnických a fyzických osob – účinná od 1. 11. 2007 ve znění pozdějších změn a doplňků, zákon č. 128/2000 Sb. o obcích ve znění pozdějších předpisů.

  18. Jaké jsou související předpisy
    Vyhláška města Brna č. 20/2001, kterou se vydává Statut města Brna, ve znění pozdějších vyhlášek.

  19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    ----------

  20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    ----------

  21. Nejčastější dotazy
    Jak dlouho trvá vyřízení žádosti o koupi bytového domu?
    Lhůta pro vyřízení takových žádostí není stanovena.

    Jak dlouho trvá vyřízení žádosti o přeřazení bytového domu ze seznamu domů nedoporučených do seznamu domů doporučených do prodeje, případně naopak?
    Lhůta pro vyřízení takových žádostí není stanovena.

  22. Další informace
    ----------

  23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) zdrojů nebo v jiné formě
    Osobně, telefonicky nebo e-mailem.

  24. Související životní situace a návody, jak je řešit
    ----------

  25. Za správnost popisu odpovídá útvar
    Majetkový odbor Úřadu městské části Brno-střed.

  26. Kontaktní osoba
    Ing. Šárka Vodáková, majetkový referát, oddělení dispozic s majetkem, majetkový odbor, ÚMČ Brno-střed, Dominikánská 2, 601 69 Brno, tel.: 542 526 365, fax: 542 526 388, e-mail: podatelna(zavináč)brno-stred.cz

  27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    10. 9. 2012

  28. Popis byl naposledy aktualizován
    10. 9. 2012

  29. Datum konce platnosti popisu
    Bez omezení

  30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
    ----------

Kalendář akcí

< 2016 >

Všechny akce

Po Út St Čt So Ne
      1 2 3 4
5 MIKULÁŠOVINY na... (Akce třetích stran)
5. 12. 2016, 15:00 - 5. 12. 2016, 18:00
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31