Kancelář starosty a vnějších vztahů

organizacni_struktura.png Organizační struktura odboru

pracovník kontakt funkční zařazení budova dv.č.
Martin Landa

776 876 676
landa@brno-stred_cz
starosta

Dominikánská 2

 6

ODDĚLENÍ SEKRETARIÁT STAROSTY
Jana Staňková 542 526 310
jana.stankova@brno-stred_cz
pověřena vedením Oddělení sekretariátu starosty Dominikánská 2  6
Radomír Kovačka   řidič    
Ing. Ludmila Zrůstová 542 526 315
ludmila.zrustova@brno-stred_cz
pracovnice krizového řízení Dominikánská 2  11
ODDĚLENÍ VNĚJŠÍCH VZTAHŮ
Mgr. Denisa Kapitančiková 542 526 379
725 372 085
denisa.kapitancikova@brno-stred_cz
tisková mluvčí
Dominikánská 2 10
Ing. Kateřina Dobešová 736 473 813
542 526 306
katerina.dobesova@brno-stred_cz
šéfredaktorka Zpravodaje MČ,
koordinační, projektový a programový pracovník
Dominikánská 2  10
Bc. Daniel Zeman 542 526 318
723 012 311
daniel.zeman@brno-stred_cz
koordinační, projektový a programový pracovník Dominikánská 2  10

 

 

 

tel_seznam.pngTelefonní seznam

 

cinnost_odboru.png Popis činností útvarů odboru

 

ODDĚLENÍ SEKRETARIÁT STAROSTY

V samostatné působnosti

  • Plní úkoly uložené starostou.
  • Zajišťuje organizaci porad vedení a využití zasedacích místností Úřadu.
  • Podílí se na zajišťování spisové služby ÚMČ BS; vede centrální registr smluv.
  • Eviduje a koordinuje řešení úkolů uložených starostovi MČ BS RMČ BS a ZMČ BS, zabezpečuje jejich plnění.
  • Zajišťuje a koordinuje zpracování materiálů předkládaných RMČ BS a ZMČ BS z úrovně starosty MČ BS.
  • Provádí dle pokynů starosty MČ BS, ve stanovených případech, analytickou činnost ve věcech řešených či odesílaných z úrovně starosty, příp. z úrovně odboru.
  • Plní všechny úkoly sekretariátu související s výkonem funkce starosty MČ BS, tj. např. vede protokol došlé pošty, zajišťuje vnitřní i vnější korespondenci, eviduje a sleduje plnění úkolů a pokynů uložených starostou MČ BS apod. Vyřizuje podání, stížnosti a podněty adresované starostovi MČ BS, případně je na základě rozhodnutí starosty postupuje k vyřízení místostarostům či uvolněným členům ZMČ BS dle jejich rezortní příslušnosti, případně tajemníkovi či odborům ÚMČ BS.
  • Vede časový plán starosty MČ BS, zajišťuje organizaci jeho pracovního programu.
  • Zajišťuje v součinnosti s Oddělením vnějších vztahů, po stránce organizační a společenské, přijetí návštěv u starosty MČ BS.
  • Zajišťuje přípravu a organizuje průběh jednání vedených na úrovni starosty MČ BS, organizuje jeho účast na významných událostech městské části, statutárního města Brna, kulturních, společenských a jiných akcích.
  • Zajišťuje účast starosty MČ BS na stanovených akcích a v případě účasti dalšího zástupce městské části zabezpečuje vzájemnou koordinaci.
  • Zajišťuje kompletaci materiálů určených k projednání ve vedení městské části, včetně zpracování zápisů, sleduje plnění zadaných úkolů.
  • Shromažďuje podněty občanů starostovi MČ BS podané při jejich osobních návštěvách sekretariátu, zajišťuje jejich předání, případně podává informace o věcné příslušnosti daného podnětu jinému odboru ÚMČ BS a v těchto případech směřuje občany na odborné zaměstnance ÚMČ BS.
  • Řídí a kontroluje čerpání rozpočtu Kanceláře starosty a vnějších vztahů.
  • Zajišťuje pro uvolněné členy samosprávy, případně další osoby, pro potřeby městské části dopravu přidělenými služebními vozidly a plánuje jejich efektivní využití.
  • Zajišťuje občerstvení pro zasedání RMČ BS a ZMČ BS.
  • Zajišťuje správu a realizaci projektu Bezpečný střed, koordinaci s projekty prevence kriminality města Brna, připravenost MČ BS v rámci krizového řízení.

V přenesené působnosti

  • Podílí se na plnění úkolů, spojených s mobilizačními přípravami státu a civilní ochrany.
  • Řídí činnosti v oblasti obrany a ochrany obyvatelstva.
  • V oblasti integrovaného záchranného systému zajišťuje připravenost na mimořádné události, podílí se na provádění záchranných a likvidačních prací a na ochraně obyvatelstva a zajišťuje provoz úložišť materiálu civilní ochrany.
  • V oblasti krizového řízení zajišťuje připravenost městské části na řešení krizových situací a je povinna zajistit provedení krizových opatření ve svých podmínkách při vyhlášení nouzového stavu nebo stavu nebezpečí. 
  • V oblasti integrovaného záchranného systému organizuje přípravu na mimořádné události, podílí se na provádění záchranných a likvidačních prací s integrovaným záchranným systémem, zajišťuje varování, evakuaci a ukrytí osob před hrozícím nebezpečím, hospodaří s majetkem civilní ochrany, poskytuje hasičskému záchrannému sboru (dále jen „HZS“) podklady a informace potřebné ke zpracování Havarijního plánu města Brna nebo vnějšího havarijního plánu, podílí se na zajištění nouzového přežití obyvatel, seznamuje právnické a fyzické osoby a organizační složky na svém území s charakterem možného ohrožení, s připravenými záchrannými a likvidačními pracemi a ochranou obyvatelstva.
  • V oblasti krizového řízení organizuje přípravu na krizové situace, zpracovává plán činnosti orgánů MČ BS při vzniku mimořádné události, poskytuje HZS podklady a informace potřebné ke zpracování Krizového plánu kraje, shromažďuje údaje o počtu a totožnosti osob, které v době krizového stavu přechodně změnily pobyt a nachází se na správním území městské části, a předává tyto údaje krajskému úřadu a do ústřední evidence o přechodných změnách pobytu osob, podílí se na zajištění veřejného pořádku na svém území, seznamují právnické a fyzické osoby a organizační složky na svém území s charakterem možného ohrožení s připravenými krizovými opatřeními a se způsobem jejich provedení.
  • V oblasti obrany státu plní úkoly a poskytuje údaje pro zabezpečení obrany státu podle pokynů Magistrátu města Brna nebo krajského úřadu, zabezpečuje dodání určených věcných prostředků pro potřeby zajišťování obrany státu podle rozhodnutí města, zabezpečuje výběr a povolání fyzických osob k pracovním výpomocím nebo k pracovním povinnostem pro potřeby obrany státu podle rozhodnutí města, plní úkoly spojené s prověřením opatření pro zabezpečení obrany státu podle rozhodnutí města, organizuje přípravu občanů k obraně státu, poskytuje potřebnou pomoc při evakuaci obyvatel, zajišťuje úkoly spojené s brannou povinností občanů.


 

ODDĚLENÍ VNĚJŠÍCH VZTAHŮ

V samostatné působnosti

  • Zajišťuje komunikaci s médii, a to prostřednictvím tiskového mluvčího v rozsahu:
    • poskytuje médiím běžné servisní informace o činnosti a chodu ÚMČ BS, o přijatých usneseních RMČ a ZMČ BS, o akcích radnice MČ BS pro veřejnost a o činnosti příspěvkových organizací, zřízených MČ BS,
    • připravuje podklady pro tiskové zprávy a po jejich schválení starostou MČ BS zajišťuje jejich následné rozeslání,
    • připravuje podklady pro uvolněné členy ZMČ BS pro aktuální a průběžné zodpovídání dotazů médií,
    • zajišťuje svolání, pořádání a moderování tiskových konferencí.
  • Provádí mediální monitoring
  • Zajišťuje vydávání Zpravodaje MČ BS. Konečnou podobu Zpravodaje MČ BS předkládá ke schválení starostovi MČ BS a k projednání a schválení Redakční radě Zpravodaje MČ Brno-střed.
  • Pořizuje fotodokumentaci dění na radnici MČ BS.
  • Připravuje propagační a informační texty a materiály pro potřeby MČ BS a ÚMČ BS. Předkládá je ke schválení starostovi MČ BS, případně příslušným místostarostům MČ BS nebo tajemníkovi ÚMČ BS.
  • Podílí se na správě oficiálních webových stránek MČ BS, a to:
    • na základě usnesení RMČ BS zajišťuje provedení komplexních strukturálních, programátorských a grafických změn oficiální webové prezentace MČ BS,
    • provádí a zajišťuje programátorské, grafické a obsahové úpravy a aktualizace webových stránek MČ BS, a to na základě požadavků starosty, tajemníka, vedoucích odborů, vedoucích samostatných oddělení ÚMČ BS a uvolněných představitelů samosprávy MČ BS,
    • zveřejňuje pozvánku na připravované zasedání ZMČ BS a materiály určené k projednání,
    • provádí a zodpovídá za administraci a aktualizaci celkového obsahu aplikace webových stránek MČ BS, s výjimkou částí, které přímo spravuje jiný odbor,
    • provádí stylistickou kontrolu textů před jejich zveřejněním,
    • navrhuje a kontroluje pravidla provozu webových stránek MČ BS,
    • zajišťuje administraci infoservisu ÚMČ BS prováděného prostřednictvím elektronických newsletterů nebo SMS zpráv,
    • zajišťuje správu oficiálních profilů MČ BS na sociálních sítích a správu mobilních a webových aplikací
  • Koordinuje self-promotion radnice (zadávání výroby a dodávání bannerů partnerům radnice a akcí, provoz infostánku radnice na akcích pro veřejnost, provoz systému vývěsek a nástěnek v budovách městské části).
  • Zajišťuje jednotný vizuální styl tiskovin radnice (informační materiály, brožury, novoročenky, reprezentační kalendáře apod.), spolupracuje při pořizování hlavičkových papírů, vizitek apod.
  • Spolupracuje při pořádání akcí radnice MČ BS.
  • Spolupracuje s příspěvkovými organizacemi, zřízenými MČ BS, a to v oblastech:
    • propagace,
    • pořádání akcí pro veřejnost.
  • Komunikuje s reklamními, public relations a produkčními agenturami a tiskárnami.
  • Navrhuje starostovi MČ BS odpovídající strategie v oblastech veřejných vztahů, iniciuje konání společenských, kulturních, sportovních a jiných akcí v rámci MČ BS a radnice MČ BS.
  • Koordinuje projekty radnice v působnosti Kanceláře starosty a vnějších vztahů, spolupracuje při prezentaci a marketingu projektů v působností ostatních odborů ÚMČ BS.
  • Koordinuje za městskou část Brno-střed spolupráci v oblasti rozvoje cestovního ruchu se statutárním městem Brnem a orgány Magistrátu města Brna.
  • Zajišťuje a koordinuje spolupráci s partnerskými městy a jejich městskými částmi a související akce.

V přenesené působnosti

  • nevykonává

 

zivotni_situace.png Životní situace a formuláře

 

 

 

Kalendář akcí

< 2016 >

Všechny akce

Po Út St Čt So Ne
      1 2 3 4
5 MIKULÁŠOVINY na... (Akce třetích stran)
5. 12. 2016, 15:00 - 5. 12. 2016, 18:00
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31